Welcome to
Издательство Атмосфера

· Журналы
· Книги
· О проекте

·Электронные версии книг издательства “Атмосфера” поступили в продажу

Издательство “Атмосфера” идет в ногу со временем и открывает на своем сайте раздел электронных версий своих книг. Теперь вы можете приобрести не только традиционную бумажную книгу в картонном переплете, но и .pdf-файл, снабженный гиперссылками на каждую главу издания. В электронной версии проще отыскать рисунок и таблицу. Чтобы обратиться к ним, достаточно нажать на ссылку на каждый из них. Исчезла зависимость от тиража – вы можете приобрести даже те бестселлеры, тираж которых уже разошелся, такие как “Саркоидоз” или “Заболевания органов дыхания при беременности”. Упростилось получение вами книг – в течение двух рабочих дней после оплаты требуемые файлы придут на ваш e-mail. Ну и наконец, цена – электронные версии наших книг гораздо дешевле, чем бумажные издания. Заказывайте электронные версии книг издательства “Атмосфера” на сайте, а также по телефону: (495) 730-63-51 и по e-mail: atm-press2012@yandex.ru



ИНТЕРНЕТ-МАГАЗИН
Издательство Атмосфера


Телефон издательства

  
Лечебное дело
2021 / N 4

Сравнительный анализ структуры ответственности у студентов разных специальностей, обучающихся в медицинском вузе
Д.Н. Чернов, К.И. Шачнева

Список литературы

1. Busser M. The ambiguous concept of responsibility. Ethics, obligation, and the responsibility to protect. London: Routledge; 2019. 196 p.
2. Алишев Б.С. Фундаментальные социальные установки и их соотношение. Ученые записки Казанского государственного университета. Серия: Гуманитарные науки 2007;149(1):46-60.
3. Кашапова Г.И. Представления об ответственности у студентов. Вестник Казанского технологического университета 2012;15(14):281-7.
4. Прядеин В.П. Понятия ответственности, исполнительности, воли как объекты психолого-педагогического исследования. Научный диалог 2012;1:32-45.
5. Прядеин В.П. Психодиагностика личности. Избранные психологические тесты. Практикум. Сургут: Сургутский государственный педагогический университет 2014; 215 с.
6. Brady A. Response and responsibility: rethinking accountability in education. Journal of Philosophy of Education 2021 Feb;55(1):25-40.
7. Brees J, Martinko MJ. Judgments of responsibility versus accountability. Journal of Leadership & Organizational Studies 2015 Sep;22(4):443-53.
8. Faulkner L, McCurdy R. Teaching medical students social responsibility: the right thing to do. Academic Medicine 2000 Apr;75(4):346-50.
9. Hannush MJ. Responsibility (response-ability): the capacity for the acceptance, assumption, and owning of responsibility. In: Markers of psychosocial maturation: a dialectically-informed approach. Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan; 2021: 307-14.
10. Iorga M, Muraru ID, Munteanu C, Petrariu FD. Depression, anxiety and stress among medical students. Medical Surgery Journal. Revista Medico-chirurgicala a Societatii de Medici si Naturalisti din Iasi. 2019 Jan;123(3):496-505.
11. Barikani A. Stress in medical students. Journal of Medical Education 2009 Aug;11(1,2):41-4.
12. Daud S, Shaikh RZ, Ahmad M, Awan Z. Stress in medical students. Pakistan Journal of Medical & Health Sciences 2014;8(3):503-7.
13. Pawelczyk A, Pawelczyk T, Rabe-Jablonska J. Medical students hierarchy of values and sense of responsibility. Teaching and Learning in Medicine 2012;24(3):211-4.
14. Asemani O, Iman MT, Khayyer M, Tabei SZ, Sharif F, Moattari M. Development and validation of a questionnaire to evaluate medical students’ and residents’ responsibility in clinical settings. Journal of Medical Ethics and History of Medicine 2014 Oct;7:17.
15. Кашапов М.М., Солодчук О.Н. Динамика личностных качеств врача на этапах профессионализации. Коллекция гуманитарных исследований 2017;1(4):66-83.
16. Союз реабилитологов России. Методические рекомендации для Пилотного проекта «Развитие системы медицинской реабилитации в Российской Федерации. Практическое применение оценочных шкал в медицинской реабилитации. Фаза 1. 2015-2016». Доступно по: https://vrachirf.ru/storage/db/6d/b8/10/6e/89/38/92/49b0-0eaacd-8fd4e7.pdf Ссылка активна на 31.01.2022.

References

1. Busser M. The ambiguous concept of responsibility. Ethics, obligation, and the responsibility to protect. London: Routledge; 2019. 196 p.
2. Alishev BS. Fundamental social attitudes and their interrelation. Scientific Notes of the Kazan State University. Series: Humanities 2007;149(1):46-60 (In Russian).
3. Kashapova GI. Ideas about responsibility among students. Bulletin of Kazan Technological University 2012;15(14):281-7 (In Russian).
4. Pryadein VP. Responsibility, efforts and will as objects of psychological and pedagogical research. Scientific Dialogue 2012;1:32-45 (In Russian).
5. Pryadein VP. Psychodiagnostics of personality. Selected psychological tests. Practicum. Surgut: Surgut State Pedagogical University; 2014. 215 p. (In Russian).
6. Brady A. Response and responsibility: rethinking accountability in education. Journal of Philosophy of Education 2021 Feb;55(1):25-40.
7. Brees J, Martinko MJ. Judgments of responsibility versus accountability. Journal of Leadership & Organizational Studies 2015 Sep;22(4):443-53.
8. Faulkner L, McCurdy R. Teaching medical students social responsibility: the right thing to do. Academic Medicine 2000 Apr;75(4):346-50.
9. Hannush MJ. Responsibility (response-ability): the capacity for the acceptance, assumption, and owning of responsibility. In: Markers of psychosocial maturation: a dialectically-informed approach. Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan; 2021: 307-14.
10. Iorga M, Muraru ID, Munteanu C, Petrariu FD. Depression, anxiety and stress among medical students. Medical Surgery Journal. Revista Medico-chirurgicala a Societatii de Medici si Naturalisti din Iasi. 2019 Jan;123(3):496-505.
11. Barikani A. Stress in medical students. Journal of Medical Education 2009 Aug;11(1,2):41-4.
12. Daud S, Shaikh RZ, Ahmad M, Awan Z. Stress in medical students. Pakistan Journal of Medical & Health Sciences 2014;8(3):503-7.
13. Pawelczyk A, Pawelczyk T, Rabe-Jablonska J. Medical students hierarchy of values and sense of responsibility. Teaching and Learning in Medicine 2012;24(3):211-4.
14. Asemani O, Iman MT, Khayyer M, Tabei SZ, Sharif F, Moattari M. Development and validation of a questionnaire to evaluate medical students’ and residents’ responsibility in clinical settings. Journal of Medical Ethics and History of Medicine 2014 Oct;7:17.
15. Kashapov MM, Solodchuk ON. Dynamics of personal qualities of a doctor at the stages of professionalization. The Collection of Humanitarian Researches. Electronic Scientific Journal 2017;1(4):66-83 (In Russian).
16. Union of Rehabilitologists of Russia. Methodological recommendations for Pilot project “Development of the medical rehabilitation system in the Russian Federation. Practical application of evaluation scales in medical rehabilitation. Phase 1. 2015-2016”. Available from: https://vrachirf.ru/storage/db/6d/b8/10/6e/89/38/92/49b0-0eaacd-8fd4e7.pdf Accessed 2022 Jan 31 (In Russian).
  

[ Содержание выпуска N 4 | Выпуски журнала | Список журналов ]